Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Audiovizuální zpracování zákonů teorie obvodů
Molík, Petr ; Kaluža, Vlastimil (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá moderním způsobem výkladu a prezentace zákonů teorie obvodů. Názorně ilustruje a na praktických ukázkách a pokusech demonstruje teorii, která je probírána v rámci předmětu Teorie obvodů bakalářského studijního programu Informační technologie Vysokého učení technického v Brně. Práce obsahuje krátký úvod do problematiky názornosti výuky, představení hlavních zpracovaných témat včetně popisu připraveného informačního systému, který zastřešuje celý projekt. Závěr hodnotí přínos a praktické využití zpracovaných témat, včetně referencí studentů, kteří již v praxi tento projekt využili.
Vyhledávání metalických vedení pomocí geolokačních systémů a hledačem
Flídr, René ; Čučka, Milan (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Předmětem semestrální práce je laboratorní úloha, ve které budou studenti procházet cvičným polygonem v areálu FEKT VUT. Výstupem bude mobilní aplikace pro navigaci studentů a zároveň jejich kontrolu, zda-li prošli danými kontrolními body, na kterých bude pod zemí položeno metalické vedení. Z tohoto vedení poté pomocí hledače získájí informace. Studenti by se v při zpracovávání této úlohy měli přiučit metodám a principů vyhledávání metalických kabelů pomocí geolokačního systému a hledače.
Vlastnosti fyzické vrstvy zařízení ZigBee
Humpolík, Tomáš ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Prokopec, Jan (vedoucí práce)
Standart ZigBee je založen na využití fyzické a linkové vrstvy standartu IEEE 802.15.4. Byla pro něj vymezena tři radiová pásma (2,4 GHz, 915MHz a 868MHz) a od těchto pásem pak v závislosti na použité modulaci několik fyzických vrstev. Tato práce se soustředí především na specifikaci fyzické vrstvy v pásmu 2,4GHz, která je velmi používaná (pásmo je bezlicenční). Zabývá se způsobem modulace používaným u jednotlivých fyzických vrstev, systému rozdělení kanálů v použitých pásmech, stejně tak, jako funkce rozprostření spektra u fyzické vrstvy pracující v pásmu 2,4GHz. Ve druhé části je pak věnována pozornost demonstračnímu kitu společnosti ATMEL, který umožňuje sestavení jednoduché sítě standartu Zigbee v topologii hvězda, následné funkci s popisem ovládání a způsobu práce se sítí, a kitu společnosti Radiocrafts, který je spolu s kitem společnosti Atmel použit v laboratorní úloze. Laboratorní úloha je zaměřena na měření vlastností zařízení při přenosu dat.
Oxid uhličitý ve výuce přírodovědných předmětů (studijní opory pro gymnázia)
Kristlová, Lucie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika OXID UHLIČITÝ VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ (STUDIJNÍ OPORY PRO GYMNÁZIA) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com V této diplomové práci byly shrnuty principy tzv. projektového způsobu myšlení a uvažování a tzv. metody IBSE neboli badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání. V práci byly zhodnoceny výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, který testoval žáky v oblasti přírodních věd. Dále byly v teoretické části zpracovány učební podklady k výuce tématu Oxid uhličitý. Ty by měly posloužit vyučujícím chemie a biologie především na gymnáziích. Byly vytvořeny i metodicky zpracované výukové materiály - prezentace, pracovní list a náměty laboratorních úloh včetně autorských řešení. Pracovní list byl ověřen žáky nižšího a vyššího stupně gymnázia.
Laboratorní práce z fyziky pro střední školy
Koutská, Barbora ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá laboratorními pracemi z fyziky pro střední školy. Práce nabízí náměty na pět laboratorních prací, které byly realizovány v běžné výuce na gymnáziu. Jsou zde uvedeny mimo jiné pracovní listy k daným pracím a metodické poznámky pro učitele, které vzešly z realizace ve výuce a následné reflexe. Laboratorní práce se tematicky zaměřují na oblast kmitání a vlnění, které prostupují různé fyzikální obory. Jejich cílem je rozvíjet u studentů zejména tvořivý přístup k řešení problémů, praktické dovednosti při připravování experimentů, kritický přístup k informacím, diskuzi týkající se chyb a zanedbání při měření a práci s počítačem. Jelikož se ve výzkumech v oblasti motivace k učení se fyzice ukazuje, že provádění pokusů vlastníma rukama a využívání počítačů při zpracování dat jsou u studentů oblíbené, mají takto připravené laboratorní práce značný motivační potenciál.
Laboratorní práce z fyziologie a anatomie rostlin a jejich využití na ZŠ
Vágnerová, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na praktickou výuku anatomie, morfologie a fyziologie rostlin na základních školách v České republice. Teoretická část práce obsahuje základní souhrn znalostí z morfologie, anatomie a fyziologie rostlin, zařazení oblasti praktické výuky přírodopisu v RVP a jeho přesahů do ŠVP včetně rozpracování vyučovacích metod vhodných pro laboratorní práce a didaktické hry. Praktická část obsahuje popis sedmi autorských návrhů laboratorních prací a sedmi didaktických her z anatomie a fyziologie rostlin, jejich ověření v praxi na žácích dvou základních škol a osmiletém gymnáziu a detailní analýzu realizovaného dotazníkového šetření, která navazovala na evaluaci zmíněných didaktických materiálů. Ze získaných výzkumných dat je zcela zřejmé, že praktické formy výuky jsou pro žáky atraktivnější, než klasické vyučování.
Praktické úlohy okresního kola fyzikální olympiády kategorie G
WEGENKITTLOVÁ, Pavla
Práce se zabývá praktickými úlohami okresního kola fyzikální olympiády v kategorii G, tzv. Archimediády, pro okres České Budějovice. Obsah je tvořen sadou praktických úloh, které byly pilotovány na základních školách mimo okres České Budějovice. Jedna z úloh byla vybrána pro verifikaci na účastnících okresního kola fyzikální olympiády kategorie G školního roku 2018/2019. Následně je v práci uvedena analýza vypracovaných žákovských způsobů řešení úloh a výsledků.
Laboratorní práce z fyziologie a anatomie rostlin a jejich využití na ZŠ
Vágnerová, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na praktickou výuku anatomie, morfologie a fyziologie rostlin na základních školách v České republice. Teoretická část práce obsahuje základní souhrn znalostí z morfologie, anatomie a fyziologie rostlin, zařazení oblasti praktické výuky přírodopisu v RVP a jeho přesahů do ŠVP včetně rozpracování vyučovacích metod vhodných pro laboratorní práce a didaktické hry. Praktická část obsahuje popis sedmi autorských návrhů laboratorních prací a sedmi didaktických her z anatomie a fyziologie rostlin, jejich ověření v praxi na žácích dvou základních škol a osmiletém gymnáziu a detailní analýzu realizovaného dotazníkového šetření, která navazovala na evaluaci zmíněných didaktických materiálů. Ze získaných výzkumných dat je zcela zřejmé, že praktické formy výuky jsou pro žáky atraktivnější, než klasické vyučování.
Laboratorní práce z fyziky pro střední školy
Koutská, Barbora ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá laboratorními pracemi z fyziky pro střední školy. Práce nabízí náměty na pět laboratorních prací, které byly realizovány v běžné výuce na gymnáziu. Jsou zde uvedeny mimo jiné pracovní listy k daným pracím a metodické poznámky pro učitele, které vzešly z realizace ve výuce a následné reflexe. Laboratorní práce se tematicky zaměřují na oblast kmitání a vlnění, které prostupují různé fyzikální obory. Jejich cílem je rozvíjet u studentů zejména tvořivý přístup k řešení problémů, praktické dovednosti při připravování experimentů, kritický přístup k informacím, diskuzi týkající se chyb a zanedbání při měření a práci s počítačem. Jelikož se ve výzkumech v oblasti motivace k učení se fyzice ukazuje, že provádění pokusů vlastníma rukama a využívání počítačů při zpracování dat jsou u studentů oblíbené, mají takto připravené laboratorní práce značný motivační potenciál.
Oxid uhličitý ve výuce přírodovědných předmětů (studijní opory pro gymnázia)
Kristlová, Lucie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika OXID UHLIČITÝ VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ (STUDIJNÍ OPORY PRO GYMNÁZIA) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com V této diplomové práci byly shrnuty principy tzv. projektového způsobu myšlení a uvažování a tzv. metody IBSE neboli badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání. V práci byly zhodnoceny výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, který testoval žáky v oblasti přírodních věd. Dále byly v teoretické části zpracovány učební podklady k výuce tématu Oxid uhličitý. Ty by měly posloužit vyučujícím chemie a biologie především na gymnáziích. Byly vytvořeny i metodicky zpracované výukové materiály - prezentace, pracovní list a náměty laboratorních úloh včetně autorských řešení. Pracovní list byl ověřen žáky nižšího a vyššího stupně gymnázia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.